8 μυστικά που συμβάλουν στην ευτυχία

Υπάρχουν χιλιάδες συμβουλές, αλλά και ψυχολογικές τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να αισθανθείτε χαρούμενοι και να μάθετε να ευχαριστιέστε κάθε νέα μέρα της ζωής σας.

Τι θα συνέβαινε όμως εάν σε αυτό το γεγονός είχε λόγο το σώμα σας;

Διαβάστε παρακάτω ορισμένα ευρήματα από τους νευροεπιστήμονες, οι οποίοι είναι οι ειδικοί επί του θέματος και γνωρίζουν το πότε, αλλά και το γιατί ο εγκέφαλος σας μπορεί να σας δώσει την αίσθηση της απόλυτης ικανοποίησης.

Μάθετε να λέτε ευχαριστώ:

Όταν ευχαριστείτε κάποιον για κάτι εστιάζετε στους θετικούς τομείς της ζωής. Οι ευχάριστες αναμνήσεις ενεργοποιούν την παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται συχνά για τη θεραπεία της κατάθλιψης.

Λύστε ένα πρόβλημα τη φορά:

Ο ανθρώπινος εγκέφαλός δε σταματά να ψάχνει για λύσεις σε κάθε πρόβλημα που τον ανησυχεί. Αυτό προφανώς και σπαταλά πολλή ενέργεια, οπότε κάθε φορά που ο εγκέφαλος κουράζεται και το πρόβλημα παραμένει άλυτο τυγχάνει να νιώθετε άγχος και ενόχληση.

Από την άλλη πλευρά, για κάθε επιτυχημένη απόφαση, ο εγκέφαλος επιβραβεύεται με μια δόση νευροδιαβιβαστών που τον ηρεμεί και σας βοηθάει να δείτε ξανά τον κόσμο με μια αισιόδοξη ματιά. Ως εκ τούτου, είναι πραγματικά χρήσιμο να προσπαθείτε να αντιμετωπίζετε ένα πρόβλημα κάθε φορά.

Μην κλείνεστε στον εαυτό σας, μιλήστε για ότι σας ενοχλεί:

Η διαδικασία που κάποιος δε μιλά για τη δυσάρεστη περίοδο που βιώνει και η εξομολόγηση αυτών των δυσκολιών, χρησιμοποιούν διαφορετικά τμήματα του εγκεφάλου.

Στη δεύτερη περίπτωση, τα αρνητικά συναισθήματα σας επηρεάζουν λιγότερο, επομένως είναι καλύτερο το να ανοίγεστε σχετικά με τα προβλήματα σας, αφού κάθε φορά που μιλάτε για αυτά, ο εγκέφαλος σας ενεργοποιεί την παραγωγή σεροτονίνης και καταφέρνει να βρει τη θετική οπτική των πραγμάτων σε τέτοιες καταστάσεις.

Αγγίξτε και αγκαλιάστε:

Για τους ανθρώπους, η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι πραγματικά σημαντική. Διάφορες μορφές σωματικής επαφής, ειδικά το άγγιγμα και η αγκαλιά, μπορούν να επιταχύνουν την ανάρρωση ενός ατόμου μετά από μια ασθένεια.

Εάν αφαιρέσετε τη σωματική αλληλεπίδραση από τη ζωή σας, ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται την απουσία της με τον ίδιο τρόπο που αντιλαμβάνεται το σωματικό πόνο: ενεργοποιεί ακριβώς τις ίδιες ζώνες του εγκεφάλου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την ενεργοποίηση των διαδικασιών που επηρεάζουν τη διάθεσή σας και οδηγούν στην ανάπτυξη της κατάθλιψης.

Μη σταματάτε να μαθαίνετε:

Για τον εγκέφαλο, η απόκτηση νέων γνώσεων σημαίνει μόνιμη προσαρμογή σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Μέσω αυτής της διαδικασίας ο εγκέφαλος αναπτύσσεται και επιβραβεύει τις προσπάθειές του να απορροφά και να επεξεργάζεται νέες πληροφορίες με την έκκριση ντοπαμίνης, που είναι η ορμόνη της χαράς.

Αν θέλετε να είστε ευτυχισμένοι, μην φοβάστε να δοκιμάσετε κάτι καινούργιο, να αλλάξετε το περιβάλλον σας, να μάθετε νέα πράγματα.

Ασκηθείτε:

Η άσκηση πιέζει το σώμα και μόλις τελειώσει, εκείνο παίρνει μια σπουδαία ανταμοιβή: μία δόση ενδορφινών, που απελευθερώνεται από τον εγκέφαλο.

Το αποτέλεσμα είναι παρόμοιο με αυτό των οπιούχων (π.χ., μορφίνης) ναρκωτικών, τα οποία μειώνουν τον πόνο και ανεβάζουν τη διάθεση. Δεν χρειάζεται να τρέχετε μαραθώνιους για να πετύχετε αυτό το αποτέλεσμα – ακόμη και ένας συνηθισμένος περίπατος μπορεί να κάνει θαύματα. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί συγγραφείς και μουσικοί θεωρούν ότι οι βόλτες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της δημιουργικής διαδικασίας τους.

Προσπαθήστε να κοιμάστε καλά:

Ενώ κοιμάστε στο σκοτάδι, το σώμα μας εκκρίνει την ορμόνη μελατονίνη, η οποία επιβραδύνει όλες τις διαδικασίες στο σώμα, βοηθώντας το να ανακτήσει και να αυξήσει το επίπεδο της σεροτονίνης του.

Αν ο εγκέφαλος εντοπίσει μια αλλαγή στο φωτισμό του χώρου που κοιμάστε, ενεργοποιεί την απελευθέρωση της ορμόνης του στρες για να ξυπνήσει γρήγορα το σώμα σας. Επομένως, είναι σημαντικό να κοιμηθείτε 6-8 ώρες την ημέρα και μόνο σε σκοτεινά μέρη.

Αυξήστε τις προσδοκίες σας για το καλύτερο:

Η διαδικασία της αναμονής για κάτι ωραίο, όπως το φαγητό ή το σεξ, είναι παρόμοια με τη συνήθεια έκκρισης σάλιου. Ο εγκέφαλός μας δοκιμάζει την ευχαρίστηση απλά προβλέποντας το χαρούμενο γεγονός.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είμαστε τόσο κολλημένοι με την καταμέτρηση των ωρών και των λεπτών σε κάποια ξεχωριστή στιγμή – είτε πρόκειται για γενέθλια είτε για γάμο, για συνάντηση με φίλο ή απλώς για το τέλος μιας ημέρας που είχε πολύ δουλειά.

Author: