Συνεχίζονται οι έρευνες για την ανεύρεση του κυβερνήτη του μοιραίου F-4 Phantom II που κατέπεσε τη Δευτέρα 8 μίλια δυτικά του Κατακόλου, στο Ιόνιο. Το Phantom συνετρίβη ένα τέταρτο μετά την απογείωσή του, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες με τον 29χρονο συγκυβερνήτη Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικα να έχει ανασυρθεί νεκρός, ενώ οι αναζητήσεις για τον αγνοούμενο 31χρονο κυβερνήτη Στάθη Τσιτλακίδη συνεχίζονται νύχτα-μέρα με κάθε μέσο.
Το Phantom εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση σε χαμηλό ύψος, κάτι το εξαιρετικά δύσκολο, πετώντας σε ύψος περίπου 100 μέτρων πάνω από τη θάλασσα και κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τί συνέβη.
Στην περιοχή επιχειρούν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών, καθώς και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης.
Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος, με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ που έχει τη δυνατότητα να φθάνει σε βάθος έως εκατό μέτρων.
Επιπλέον, πέραν του ελικοπτέρου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού και Super Puma που επιχειρούν και τις βραδινές ώρες, από τις πρώτες πρωινές ώρες προστέθηκε στις έρευνες ένα ελικόπτερο Agusta Bell.
Ο πιλότος Παντελής Φραγκούλης, μιλώντας στην ΕΡΤ, εξήγησε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. «Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση», είπε.
Ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα πιθανά αίτια της χθεσινής τραγωδίας, λέγοντας ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός», αναφέροντας περιστατικά του παρελθόντος με αεροπλάνα που χάθηκαν από απρόοπτα γεγονότα.
Όπως διευκρίνισε, «η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων αυτών των αεροσκαφών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή», φέρνοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις όπου «το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχουν ως αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας. Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή».
Σύμφωνα με τον Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος του χειριστή του αεροσκάφους. «Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους, δεν είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός» τόνισε.